tisdag 15 mars 2011

Morsk och frisk igen.

Phu, såhär på andra sidan dygnet av sängliggandes med datorn i knät, hinken bredvid utifall att och med ett glas avslagen cola med tesked håller jag gott mod. Sambosarna drog visserligen till skogs, men det var ju planerat sedan innan. Nåväl, systemet är igång igen och jag är tillbaka på jobbet. Jag var lite nervös att mina konstelever skulle bli irriterade över att febern drivit bort några hekto hull och vätska, men de var bara glada över att prick klockan nio kunna kasta sig över oljemålningarna igen. Förunderliga människor. Dock kostade jag på mig att åka spårvagn imorse. Jag fick hjälp av en biljettkontrollant (vilket kändes surrealistiskt) men senare åt Västtrafik upp alla mina pengar på kortet trots att jag verkligen försökte trycka på rätt knappar. Men men, en hundralapp för att åka till jobbet, jag är inte den som är den... Tacka vet jag cykeln. Planerar bara att försöka trycka i mig ett gäng chokladbollar ikväll så mina arma lår orkar.

Och och och! Subjekt är objektiva i sina tolkningar (sådana med företräde) och objekt är subjektiva i sina tolkningar. Så himlarns lurigt!

Inga kommentarer: