söndag 6 mars 2011

Resumé

Helgen har varit fin. Den inleddes med ett bullbak som inte var av denna värld i en lägenhet full med flyttkartonger. Bullarna blev goda och små små ögonblick infann sig när jag kände mig alldeles trygg och lugn, som små själskarameller. Trots min morska attityd så händer det inte sådär jätteofta. Jag har minglat bland spännande människor (omgivna av Män! och Barn!, vilket jag högt och tydligt utbrast som om jag hade Män- och Barn-tourettes.) Jag har sprungit runt på de här gatorna som jag kommit att tycka så mycket om. Lördagen bjöd på ett bullfika med kaffe i solen (utan skor, yehej) och en spontan ibjudan till pannkakor i ett trevligt kollektiv där jag också gjorde en beundransvärd social performance. Idag har jag svullat vetebröd på en transföreläsning i ett församlingshem och kort därefter svullat semla i ett annat församlingshem där vi kollade på den klassiska dragqueenfilmen Priscilla. Någon pysslade mig i håret. Fett värt. Idag hade jag också den mest perfekt hjärtformade mensfläcken i trosorna. Om jag inte hade haft några som helst skrupler hade jag gärna publicerat den, för maken till konstverk var det länge sedan jag skådat. Det är ju trots allt internationella kvinnodagen snart, peppa järnet.

Inga kommentarer: