onsdag 25 juni 2008

Räck höger hand din make och vänster hand din granne...

Midsommar firas med midsommarläger, och därmed basta. Jag har ätit alldeles för många 70%Center mörk, druckit te, rantat runt i gräset, spelat maffia och myst med mina underbara vapendragare. Kanske sov jag lite för lite. Midsommar var underbart, jag hade dreadsen i min kalasplym som jag stack in prästkragar i istället för att binda en krans som ändå alltid brukar studsa av under små grodorna. Är det roligt att dansa kring stången? Ja, när vårt nattliga friskispass urartade framåt morgontimmarna skrattade jag så jag gjorde mystiska fiskmåsljud som jag antar indikerade att jag höll på att förgås av syrebrist. (du är heeeeeliiiig!!!) Vi klurade aldrig ut fortsättningen på Hit the Road Jack, och badade inte en enda gång.
Under midsommarnatten gick vi och la oss på det där hygget jag vill plocka smultron på i juli, och efter att ha sovit 7 brudar i ett dubbelrum med 7 blommor under kudden kunde jag konstatera att min tillkommande slafade på madrassen bredvid. Hon tog profetian om att tillbringa resten av evigheten tillsammans med mig med förtjusning.

Min allra första jobbdag är genomförd, jag tycker det är grymt kul så om jag någonsin får för mig att satsa på resturangbranschen ger jag härmed min tillåtelse att ni får stoppa mig på bästa tänkbara sätt. Men jag trivs väldigt bra, jag känner numera en Anna (bruden hade rätt ändå) och det är grymt kul att stå i disken fast jag fått ett grymt perspektiv på det gamla hederliga uttrycket "tänk på barnen i Afrika". Folk slänger rent okristligt mycket mat.
På kvällen blev det utomhusfriskis i hällregnet med två tuffa kamrater, och jag måste säga att man kände sig lite märklig när man rultade runt på gräsmattan och plågade sina muskler medan regnet rann ner i nacken. Det är kul att vara smutsig. Svetten blandades med regn och mascara, och kombade med gräs, lera och sand. En glad 1.78 lång krokofant.

Inga kommentarer: