fredag 27 juni 2008

Och så börjar vi nynna på Vem är du, vem är jag...

Jag är så konfunderad. Varför sover jag okynnesinte? Varför är jag alldeles för mätt? Varför måste jag fara ut till lögdö innan jag kan få frid i sinn? Varför är jag så orolig? Om det nu inte är såna där brudar som jag anar att det är som bor på granngatan, varför springer det andra brudar som ser ut som sådana som jag tror att de är däromkring? Varför har jag tappat alla mina ord till den milda grad att min lilla svarta bok står i bokhyllan sedan två månader tillbaka? Hur kan ett tomrum göra ont? Jag hitttade just något i mina tänder, vad var det? Hur kan man ha så långa dagar med så mycket tid då man hinner med så mycket men att tiden ändå rusar förbi så jag får svindel? Varför var jag tvungen att främställa mig som världens sämsta anställd på jobbet?
Jag har tagit ner tavlorna från Gullgården nu, hur ska jag lösa leveranserna?

Sist men inte minst: Vad är poängen med att prata med samma öppning som man äter med? Är inte det lite opraktiskt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vart ÄR du? :*

Anonym sa...

Det är för att du lyssnar på fel röster i ditt lilla söta huvud! Lyssna på dom som låter som Clownen i Spawn. Den har alltid bra idéer!