fredag 18 juli 2008

En sån dag... En sån där semesterdag.

Min semester fortsatte i djupa tallskogar norr om stan tillsammans med min snuskboll Bellabing. Densiteten av karamellmoments var mycket tillfredställande, långa promenader i tyst skog (helt utan joggare och okända flanörer, så man kunde pissa i blåbärsriset i godan ro när lusten föll på), jag har ätit ett helt paket keso på mindre än ett dygn, lyssnat på regnet mot taket, grillat champinjoner och haloumi och skissat på anatomiska studier i solskenet. Sommarens första bad genomfördes i den lilla sjön och jag löste korsord tillsammans med en farmor, en kopp te och njutit av alla de praliner som vettiga människor tycker är äckliga i Alladinasken.

Kvällen avslutades med ett underbart Friskispass, med musklerna knökade av kolhydrater studsade jag högre och vildare än någonsin förr, battlade innebandykillen under löpningen och tokade mig. Det var verkligen på tiden, träningen har blivit lidande till förmån för mitt jobb, som i sin tur skapar frekvent närkontakt med "gratis" mandeltårta och delicatobollar, och som det är nu får jag precis plats inuti mig själv och behöver ingen större ekvator. Det var ett kärt återseende efter all denna tid, faktum är att det blivit nya gupp i vägen sen jag cyklade dit sist och de gropar som varit är nu igenspacklade. Tänk vad saker förändras när man är frånvarande.

Inga kommentarer: