onsdag 2 juli 2008

Newton har gett terrorismen oanade möjligheter

Jag behöver inte gå på Gatufesten. Gatufesten kommer till mig. I eftermiddags beskådade jag den första illegala picknicken på vår välvårdade gräsmatta, och ryktena genom trappuppgången har nått oss om hur det brukar vara framåt natten framåt helgen. Det verkar som om det kommer bli en hel del skräp och skrän om nätterna, och lite sporadiskt kräkseri och kisseri eftersom det är så skyddat från insyn från vägen. De arma människor verkar däremot vara skyddade från insikt att de då visar sig från sin bästa sida för ett stort antal pensionärer med mycket fritid och en tonårsfamilj. Jag undrar hur pass jag kan zooma med min arma kamera, och funderar på att skaffa mig en liten arsenal av ärtrör och vattenballonger. Allt kan hända från femte våningen.

Inga kommentarer: