fredag 25 juli 2008

And suddenly, I knew.

Ibland drabbas man av insikt. Det kan ske på en mängd olika sätt i en mängd olika situationer. Ibland kan man få en harpun i bröstkorgen när man står och borstar tänderna, ibland kan man titta på molnen när den plötsligt dyker upp som ett linfrö ur tandställningen och ibland väcker en plötslig tanke sockerdricka i hela kroppen. Sockerdricka blev det en hel del av igår hos Sesskan som vi gjorde float av och mulade stört mycket hallon och glass, och även om jag bara badat en enda gång i sommar så har jag varit uppe på en höskulle. Dagens insikt har ett visst samband med gårdagskvällen; nämligen att även om jag jobbar mig fördärvad den här sommaren så spenderar jag all min lediga tid till roliga saker med roliga människor som tycker om mig och att jag är väldigt väldigt lycklig. Den insikten slog mig när jag torkade ett bord idag där en barnfamilj spritt förödelse och pastaälgar med köttfärssås omkring sig.
Imorgon bär det av till Piteå, och idag är det 30 dagar tills jag drar söderöver. Det är också 30 dagar kvar med min över allt älskade Bella.
Men jag håller gott mod, för det här årets nya kontakter, sommarjobbet och tisdagen har lärt mig en del om nya vänner och allt kan sammanfattas i: ömsesidig attraktion. Gemensamma intressen och saker att prata om är sekundärt, huvudsaken är att man helt enkelt fantiserar ihop att man passar sjukt bra ihop och sedan bara söker efter sånt som kan bekräfta illusionen. Och allt löser sig, sa han som sket i vasken.

Inga kommentarer: