torsdag 16 juli 2009

Grönbete

Ledig dag. Jösses. Trodde det var ett skämt när jag i morse vaknade och upptäckte glipan i min filofax. Härligt, jag har bestämt att jag bara ska göra saker jag känner för idag, det första var att äta en kalasfrukost med efterrätt, duscha och sedan lata mig framför datorn. Det finns knäppgökar som tycker jag lever en synnerligen dekadent livsstil genom att ha en liten fruga att ringa godnatt varje kväll, och eftersom jag inte vill att någon ska vandra runt i en illusion kan jag nog göra dem till viljes just idag; genom att ägna en dag till inte aktivt försöka förbättra samhällsklimatet, inte skölja ur mjölkpaketet innan jag källsorterar det och kanske till och med slå på stort och konsumera en smula. Oj oj oj. Till er som inte heller känner för att göra något vettigt på en stund kan jag rekomendera en underbar kanadensisk blogg, men eftersom den kanske inte passar sig för nazister och annat löst folk som naturligtvis läser min blogg kan jag även som alternativ rekomendera att dricka lite flädersaft. Sådant blir man klok av har jag hört.

Inga kommentarer: