lördag 28 maj 2011

Dam.. dam.. damdamdamdam... (hajen alltså. eller om det nu var en gädda)

Här bloggas det glest men levs desto mer, tack och lov! En sak jag är glad över är att jag tenderar att vara en social gädda. Ser jag en liten facebookinbjudan sprattla i vassen är jag inte sen att rusa fram och så ba GLUFS! Oavsett om jag inte känner en människa på eventet, eller om jag egentligen bara vill ligga i sängen med lilla datorn Våfflan och slösurfa. Igår hamnade jag i ett stundentrum med ett gäng queers från Boden, idag ska jag på två kollektivsammankomster som en social joker och i veckan var jag inte sen att tacka ja till myskväll. Men den personen kände jag i och för sig lite sedan innan, en gång sprang vi på varann på stan och tog en spontan svindyr sallad. Vi drack te. Och kollade på film.
Nästa vecka blir så himlarns rolig, även om jag redan tröttnat på regnbågsflaggorna kring Avenyn, men så blir det ett dansade utan like och runtspringade på en miljon föreläsningar. Nu ska jag klistra ihop ett tajt schema så jag hinner med både trans-workshops och queertango och polypanelsamtal. Jag säger bara en sak. Även om engelsktalande minikollektivet lever sina sista dagar och dödsrycker i banankartongerna, så har jag plötsligt hamnat i en god tid. Saken alltså: yehej.

Inga kommentarer: