onsdag 18 maj 2011

Pepp!

Banankartongerna invaderar lägenheten och jag jobbar bara två pass den här veckan. Märkligt. Katterna är lämnade åt sitt öde och återigen har jag gått igenom den där processen med kollektivintervjuer med te som aldrig svalnar tillräckligt för att hinnas drickas. Häromveckan var jag på min första lägenhetsvisning, den skruttigaste lyan i kvinnominne. Jag är inte den som är den, faktum är att min naturliga instikt till hygien är rättså obefintlig, men jag fick ändå känslan av att den förre innehavaren inte gjort annat än stekt bacon i 4000 år och aldrig torkat bort flottet efter sig. Nåväl, när jag panikringde Pärlan efter visningen lugnade hon mig och sa att allt sånt går att ordna om läget och hyran var rätt. Vilka kloka vänner jag har. Jag fick inte den väl impregnerade bostaden, och jag blev nästan glad. Jag tror att jag bor någonstans nu. Mm, jag tror det. Men vill gärna skriva på någon form av kontrakt innan jag outar mig. För att fira gick jag ut i skogen. Kramade träd, herregud vilken syssla, typ den bästa. Sedan lekte jag i skogen! Det har jag inte gjort på 10 år. Jag drog runt ris, pillade in barr i skrymslen på döda tickor och byggde små barriärer som jag hoppade över. Tjofaderaraj! Och på fredag är det Bugg Illegal! Åh jag har peppat sedan september! Pepp!

Inga kommentarer: