tisdag 10 maj 2011

Update och längst ner finns det godis!

Som en hjälte ur en svartvit film från 30-talet med tarvliga effekter klev jag ut ur snåren, och där i famnen bar jag den bortsprungna katten. Med mina långa ben gick vi hemöver, mot torrfoder, fästingplockare och kattlåda.

Idag åkte jag tre varv i Göteborgshjulet med sambosarna och en amerikansk forskare. Med på färden fanns också en såndära man och en tjej från Slovakien, jag upplyste henne genast om att jag inte var en liten fjäril (den enda fras jag minns på slovakiska). Forskaren skrattade jättejättehögt och sedan beordrade hon oss att leka med piprensare, vi skapade modeller av stressade celler, låtsades vi. I kön upp till hjulet, jag går händelserna i förväg här, drack vi sojayoghurt direkt ur tetran och jag blev så rackarns inspanad av en brud i kakibrallor att jag höll på att smälla av.Ibland älskar jag total ickediskretion, i alla fall om en snygg tjej skriver i sin panna att hon vill hångla med mig. Roligt roligt.
Annars då? Jao, bostadsångest, separationsångest, ett "tack för att du sökte tjänsten men NEJ tack"-mail från jobbet som ringde för tre veckor sedan för att bekräfta att jag skulle få jobba = förvirring, en icke inlämnad biblioteksbok och så en massa män som strosar omkring på cykelbanorna, de verkar inte alls vara rädda om sina arma mansrövar när jag kommer cyklande i full fart. Pling pling, plingar jag, där fick ni så ni teg. Jobbet: Bra. Den här veckan har jag fått ha kläder på mig, OCH lyssna på musik.

Och det här; ja vad bra! Himlarns skitbra! "När kuken har råkat växa in i huvudet och idioti därför förväxlas med moral". Skriver gladeligen ut rubriken så alla dessa vilsa googlare får sig något matnyttigt idag.
Edit: Det handlar om abort, kvinnans rätt till kroppen och "män"* som "tycker" saker om det, för er som brukar vara skeptiska mot att klicka på länkar innehållandes könsord.

*uttala ordet "män" som om du äter bajs.

Inga kommentarer: