onsdag 14 maj 2008

Mission impossible

Jag känner mig en aning... besvärad. Drar man runt två timmar effektiv tid på stan i jakt på något så okomplicerat som ett par normala vita jeans och ett par snygga svarta bralls, tycker man att resultat borde uppnås. Men icke. Jag vill inte ha långkalsongsjeans, mina vader har klaustrofobi och jag vill inte se ut som Kalle Stropp. Som Linda sa, hur svårt kan det va?
Men jag hann i alla fall konstatera att världens snyggaste och för stora linne på rea inte var snyggt med svart linne under heller, och att jc:s omklädningsrum är patetiska. Det finns liksom ingen poäng med en dörr om den ändå är för liten för dörröppningen i fråga, eller så är den där decimetersglipan något som bara finns i min fantasi. Vad vet man?

Det gick så långt att jag knatade in på tantaffärer, men icke heller där hittade jag några bralls som föll mig i smaken. Däremot hittade jag en skjorta som inte alls passar sig på studenten, men jag var så frustrerad och kall om händerna så jag kände för att shoppaholica lite. Och på tantaffären hade de helt fantastiska provrum, vinröda mattor, kristallkronor, både pall och massor av krokar. Jag kunde ha bosatt mig därinne.

1 kommentar:

Anonym sa...

Glipan på JC är till för att personer som är tvingade att va där kan ha lite kul iaf!