fredag 30 maj 2008

Hipp hurra för Swiffer!

Maken till effektiv dag var det länge sedan jag genomlevde. Under morgonen hann jag samtidigt som jag åt frukost rama den sista tavlan, namnge alla alster, häfta upphängningstrådar och packa hammaren. Under förmiddagen spelade jag och mina underbara nyfunna psykvänner in en film från scratch till produkt under blott en halv förmiddag, eftersom mitt nya jobb (mmhm, oh yeah) hindrar mig från att närvara vid den betygsgrundande redovisningen. Senare hängde jag mina mästerverk och visuellt bråte uppe i Gullgården, övningskörde och var sedan tillbaka till skolan för att färdigställa en uppgift och skrev en fem sidor lång dansanalys, samt sammanställde en liten lista för mina alster, kollade in två folkisar till, bråkade med skrivaren och åt upp min sista delicatoboll. Nu är jag hemma igen och klockan har precis slagit fem.

Det gäller att spara in på den tid man kan. För det första är bloggerier stört onödigt men trots det en aning avkopplande och terapiande. Sedan omsätter man studier av en kär väns matvanor i praktiken; dvs äta mjuka saker som makaroner så man slipper tugga. Något annat som sparar två minuter, och är både mysigt och underligt, är att borsta tänderna och rasta hunden samtidigt.

Inga kommentarer: