fredag 11 januari 2008

Come along Concorde!

Kanske är det D-vitaminbrist till följd av denna mörka tid, och om inte min tunga hade varit i topptrim hade jag kanske misstänkt en allvarlig zinkbrist som orsak till att vissa saker tar tid på sig att läka. Jag är ingen snömänniska, utan vill ha kvalitetsrelationer och kvalitetschoklad men det enda som hänt är väl att chipsen bet tillbaka.Kanske är det bara studentångest som mynnar ut i något annat, rastlöst och oidentifierbart, som norrsken och dimma.

Jag har inte känt det förut, men nu börjar det pocka på, mina vingar fladdrar frustrerat. Jag vill iväg. Jag har tillochmed tagit mitt ansvar och utnyttjat syons utbildningskatalogsbrötar för att försöka hitta det där stället som jag ska till. Jag har alternativ, men inget spikat och ingen hammare i sikte. Inte ens vår enorma kapsylöppnare i segjärn som jag brukar ta till, som igår när jag dunkade in betongnubb i väggen så det slog gnistor om det. Tillfredställ ditt behov med segjärn. Oh yeah.

Ja, vad ska det bli av det här dreadsförsedda trollet när det växer upp? Teckenspråkstolk eller hästmassör lät lite spännande innan jag kom på det ultimata. Jag ska bli diktator, och om man ser till världen idag är det ett gyllene läge att slinka in på kvotering.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Wtf är segjärn?

Anonym sa...

Om du blir diktator så tänker jag bo med dig.

Anonym sa...

Segjärn är sånt där hårt stuff som man för groteskt stora kapsylöppnare av. Det står på den att den tillfredställer behov.

Ja, och det kommer dikteras chokladbollar och friskispass i omgångar!!