torsdag 3 januari 2008

Shopping och friskiseufori!

Det verkar vara lagom med en tokshoppingrunda och en tokdipp om halvåret ungefär, och när jag vaknade igår slängde jag på mig kläderna och gjorde stan osäker med min omåttligt söta Jessica. Kläder for hit och dit genom provhytterna, reahögar rotades igenom med mullvadsteknik och det i princip sprutade ut pengar ur min plånbok. En hel hög nya t-shirtar, ett par jeans, en andra brottarrygg till samlingen, en stickad tröja, fem par färgglada strumpor, en luvis och cirkus 900 spänn senare kände jag mig rätt mör. Sedan följde några mackor hemmavid och en hundpromenad (kombo terapeututnyttjande av Sessk), och om inte polisens passystem hade kraschat så hade mitt pass varit här om cirka 5 arbetsdagar.

Jag vet inte om det var total shoppingspree eller vanlig hederlig JoeNollKoll, men på något vänster befann jag mig på Friskis för att premiärträna med ovanstående brud en timme för tidigt och stövlade in på ett skivstångspass. Nåväl, tänkte jag, man har ju pallat dubbelpass förut så det ska nog inte vara någon fara med att bryta fyra veckors vila med två timmars hederlig motion. Och jag klagar inte, Stålkvinnan hade som väntat med sig sin bedårande flickvän, och det var gulligt. Naturligtvis hade jag glömt pridebandet runt handleden, vilket var lika bra eftersom Stålkvinnan har ungefär 4 gånger så mycket som jag på skivstången.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå, snackar vi stålkvinnan som i stålkvinnan som i hon som alltid står längst ner vid vikterna och ser ut som om hon har en man som misshandlar henne?

Anonym sa...

nej nej, inte ens den mest konservativa smålandsbo skulle kunna föreställa sig att nämnda person skulle vara hetero... :P

Anonym sa...

Vi måste ju väga upp allt detta friskisande med att baka något snuskigt onyttigt någon dag^^

Anonym sa...

hm, vad gjorde vi i torsdags....? :P men jag som tänkt att ha snasksemsester januari ut... :|