måndag 28 januari 2008

Joe vs bankväsendet

Eftersom jag aldrig verkar kunna sparka mig tillräckligt hårt för att någonsin skaffa ett körkort som jag trots allt inte behöver, kan jag alltid skaffa mina vuxenpoäng på andra sätt. Kaffe dricker jag ju redan, även om te är att föredra för min koffeinkänsliga lilla tallkottekörtel. Hursomhelst, idag kan ni kära blajläsare vara stolta över er Joe, jag har nämligen för första gången i mitt liv gått till banken med ett ärende och genomfört det. Helt på egen hand, ja tillochmed utan en enda människas vetskap! Visserligen hade jag gärna haft en coach på mobilen men det var död, så då får man fladdra bäst man kan på egen hand, sa skatungen som trillade ur boet.

Denna bedrift skulle firas innan jag skulle befinna mig med de övriga konststudenterna på kulturmagasinet, och var kan man hitta fantastiska grejjer för en billig penning om inte på Myrorna? Jag hittade min far där också, så det slutade med att han köpte Nordens Flora (band 1-4) från 1974 åt sin kära dreadsförsedda dotter. Plus att jag hittade ett pridefärgat skärp, som utan viss fantasi mest är orange, men det är väl tanken som räknas. Dessutom har jag på något himla vänster numera också en statoilkasse full med slipsar från 80-talet. Weii!

2 kommentarer:

Ge Mig Lite Frisk Luft Tack sa...

Ojojoj, ett bankärende helt på egen hand, imponerande! :) Första gången jag skulle på ett sådant uppdrag fick jag massa guidning innan, men när jag väl kom dit blev det fel ändå, för jag hade missat det där med att man skulle betala för att sätta in pengar. Hallå, jag ville ju bara sätta in, inte köpa nånting. Men bankkillen verkade tycka synd om mig som var så liten och förvirrad, så han bjöd mig på det, så slutet gott allting gott. Men du verkar ha klarat ditt bankärende mer strålande!

Anonym sa...

Haha vilken impulsshopping ^^