söndag 20 januari 2008

Partajhelg

Iklädd mina partystrumpor och kalaströja upplevde jag i fredags ett riktigt kalas, med serpentiner och dubbla suggrör i jordgubbssaften, hela kitet you know! Kusinen som fyllde 19 och hela Herman firade, och för er som undrar om det verkligen var ett riktigt kalas kan jag avslöja att det var vaniljsås i och godis ovanpå gräddtårtan, så vidare diskussioner angående kalasäkthet behövs inte. Och jag måste säga att det var en av de roligaste Hermanomgångarna på länge, sällan man sitter kvar timmar efter det officiella slutet och skrattar tossorna av sig bara för att veckotröttheten börjar ta ut sin rätt.

Trots att jag imorse var lite seg efter gårdagens filmkväll med Brokeback Mountain och grabbarna som kompenserade med en zombiefilm, så antog jag erbjudandet kl 10 imorse att sjunga i Efs 40 minuter senare. Jag gillar att sjunga, men att skräna offentligt är inte riktigt min grej så kanske hade mina rubbade sömncyklar skapat ett svagt ögonblick.

Imorgon blir det andra bullar, då ska jag förära vår vackra huvudstad en visit vilket jag verkligen ser fram emot. För det är som en rening för själen att knata runt med livet i en ryggsäck, leva på 500kcal om dagen och inta den traditionella cheescaken på Muren. Plus att det är trevligt att bo i en skrubb med mor och plastpelargonen. Nåväl, det egentliga själet till resan är kanske att jag tänkte fortsätta bojkotta kollektivtrafiken och promenera till länsmuseet och se In Hate We Trust. Synd bara att Elisabeth inte hade tid att träffa mig, men jag har en känsla av att utställingen kommer göra min lilla tripp minnesvärd ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Förlåt att jag svek dig när det kom till Spice Girls the Reunion men min hjärna var så mör att den inte gick att kontrollera!