torsdag 3 januari 2008

Livskraft!

Livskraft är O och A, slutet och början på året, en trampolin rakt ut i det okända. Hur ska det ödesdigra språnget sluta? I ett magplask eller i en trippelvolt med skruv åtföljt av högsta poäng från samtliga domare? Vem vet.
Med två knökade bilar bar det iväg till Umeå, och efter några timmars resa, inklusive matstopp i Ö-vik där min middag blev fullkomligt förlöjligad var vi efter några villrådiga svängar framme på Strömbäck.
Första dagen tryckte jag i mig 6 dammsugare, andra dagen klockan halv 3 upptäckte jag till min förvåning att jag inte kissat en enda gång sen kvällen innan. Mycket underligt. Tredje dagen, alltså nyårsafton, präglades av dramatik efter att 10 deltagare drabbats av magsjuka. De andra 207 deltagarna bad till Jesus och baddade tassarna i alcogel, och nyårsafton kunde firas i frid och fröjd utan att någon annan kände för att vomitera.
Nyårsafton var helt fantastisk, behöver jag säga mer? En fantastisk middag, en fantastisk bordsdam, ett fantastiskt bönesvar och den fantastiska insikten om att alla mina vänner tycks vara Guds bästa barn. Att efter 12-slaget krama 170 pers är ju inget som man gör varje dag, och jag måste påstå att det verkligen var kvalitet i den kramringen! (även om vissa av oss var lite oroliga över att behöva diskutera våra sexuella förväntningar med allihop om man ska följa (den rasistiska och sexistiska) boken "Kär".)
Sen var det hopp och lek, dansa stjärten av sig och bara ha så skoj som man kan ha med slipsen på.

4 kommentarer:

Ge Mig Lite Frisk Luft Tack sa...

Fantastiskt, underbart och lycka! :D

Anonym sa...

kunde inte sagt det bättre själv! och du, förlåt om jag förlöjligade din middag.. ;)

Anonym sa...

Allts aden där Kär-boken. Jag kunde inte lata bli att skratta lite för mig själv här när jag sag den nämnas x) Den var verkligen en enorm flopp.

Anonym sa...

Oj, nu vart jag ju anonym. Karin var det i alla fall ^^