torsdag 27 december 2007

Som Boye sa...

För även om jag mest känner mig som slasket som rinner längs med gatorna denna gråa decemberdag så vet jag att imorgon blir det Livskraft, ska bli ruskigt skönt att dra till Umeå (alla dreadsflators naturliga hemvist) och bara vara ett par dagar. Ännu vet jag inte hur jag tar mig dit, men om Gustav Vasa tog sig till Mora på skidor med en stav på mindre än nio timmar så ska jag väl klara av att lifta längs E4:an. Oändligt är vårt äventyr.
Så idag blir det packande. Strumpor? Check. Sovsäck? Check. Busspengar? Check. Gardera sig med Prideprylar till tänderna och ta med GodLovesFagströjan? Check.

Eller vänta.. Sa jag någonting om att bara vara? Joo, det kanske jag gjorde, men jag ska nog hinna med att vidga begreppet JesusälskarALLAbarnen till nya dimensioner.

Den här kvällen ska jag försöka tämja min skenande nyårsklädselsångest och fundera över hur man på bästa sätt bekämpar världens största finnes framfart i fejja. Tandkräm? Liniment? Hagelbössa?

Inga kommentarer: