måndag 17 december 2007

Morr, usch, ajsing.

Vissa dagar har liksom lite grus i systemet och så många käppar i hjulet att man skulle kunna försörja ett fotbollslag av pensionärer. Jag tyckte ett tag att det skulle vara lite trevligt med sovmorgon så jag skulle hinna tvätta innan skolan, men av någon mystisk anledning som till synes verkar vara att någon kom in och vattnade mina blommor OCH akvareller mitt i natten så blev antalet sömntimmar inte så många som önskat.
PA-målningen blir inte som jag vill ha den, konstnärlig frustration på hög nivå, och imorgon är det seminarium som jag inte ser fram emot sådär överdrivet mycket. Och det som skulle kunnat utvecklats till dagens trevligaste ögonblick, eftersom konkurransen var det nämaste obefintlig, stördes av att min lilla nos sprang läck och blodade ner golvet i bildsalen. Det där med att lyckas vara social är nog inte min grej trots allt.
Och när mitt screentryck sket sig totallt blev jag less. Då tar man en promenad med kusin och kvinnohunden, innan dagen ska avslutas med hetsplugg och intagande av kalvfärs. Om jag inte svimmar innan dess. Då skulle man ju få sova i alla fall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas kvällen gick som den skulle i alla fall! snart jullov, snart jullov! Du kan ju hälsa hon som vattnade blommor mit i natten från mig..