tisdag 4 december 2007

Slajmbryderier

Mitt liv håller på att äta upp mig och jag hinner inte blogga som det bloggas borde, men jag ska göra mitt bästa. Egentligen vill jag starta en gissavaddethärärtävling och lotta ut en dejt med mig, men det är sånt som får vänta. Liksom mina bryderier om hundbajspåsar och pormaskar, men det är också sånt som får ligga på lager. När man ändå talar om trollen kan jag ju passa på att beklaga mig över min talgproduktion, finnarna ploppar upp som svampar ut jorden vilket är väldigt olikt min förr så väluppfostrade och timida hy. Inte nog med att de sitter på konstiga och obehagliga ställen såsom bringan, mellan ögonen och underkäken så gör de ont, och hamnar man framför spegeln kan man plötsligt komma försent till skolan bara för att slajm är så fashinerande. Nej men vad äcklig jag är, nu över till något helt annat.

Jag känner mig som FlowerPotBruden i Holes, (jösses amalia, en Holesnörd som jag har glömt vad hon heter!) och vill bara ha någon att fråga wich pig weighes more?! Att välja ett nummer mellan ett och tio är jag faktiskt lite för smart för att göra, men förvirrad är jag likväl. Men, Sesskan är min egen terapeut, och har övertalat mig att gå in på den roliga stigen istället för den långsiktiga grötvarjemorgon-stigen. Kanske blir det bra. Men det kan ju som sagt bli rätt kul att leva lite farligt, även om det slutar i en krasch, men sånt får man väl ta. Föresten, någon som vill se Holes igen och dricka te?

Jag förstår inte varför jag inte får till kommentarspärren. Ni får ha tålamod. Även att jag har inkasserat en svägerska till.

6 kommentarer:

Johanna sa...

:) Du är min första svägerska, faktiskt! Det är inte många som får ha det, inte ;) Jag tycker i alla fall att det är väldigt trevligt att vår relation har uppdaterats lite! :) Kram!

Anonym sa...

Men hallååå, det går ju alldeles utmärkt att kommentera utan Google/Blogger! Enda kruxet är väl att man inte kan flasha sin egen blogg/hemsideadress eller vad man nu vill...

Anonym sa...

Ojdå, bror din ligger i! TVÅ stycken :O

Hmjo Nox.. Men det är ju ett ganska ansenligt krux för oss egocentrerade ickebloggervarelser som vill propagera lite ;)

Anonym sa...

Holes?? whaat??

Dina bror jobbar mycke hårdare en min brorsa på brudfronten... kommer aldrig få nån mer släckting från Sam =(

Anonym sa...

Jacke det är bara vad du tror. Han glider omkring på Skvadern med fler heta brudar svärmandes kring sig än vad du någonsin sett under hela din karriär som bitter!

Anonym sa...

Härligt att höra att slajm är så fascinerande..! :) trevlig kväll!