måndag 17 december 2007

Jaktlycka

Jag satt här på min smäckra bak och försökte i sjudande ilska knåpa ihop något som skulle kunna likna en krönika, lyssnade på Coldplay och Thåström, och drack äckligt te eftersom de goda sorterna naturligtvis är slut dagen till ära. Och naturligtvis kan ingen stava, alla är kattmänniskor och ingen inom synhåll är snygg i håret. Ni fattar läget liksom.

Då. Ett tassande mot golvet i vardagsrummet, aningens lågfrekvent och kanske lite mer smygande än det brukar vara.
*tass tass*
*GLUFS*
*svälj*
*host*

Notera att detta var ljud som faktiskt hördes in till mig, och när jag kikar in i vardagsrummet far hunden ut till hallen med en farlig fart. Det var den sockerkakan det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hade aldrig gissat att den gnurven hade ens en promille jaktinstinkt, men de där hade jag fel ,)