torsdag 20 december 2007

Hur jag blev jag, the true story

En mycket trött Joe efter en mycket lyckad dag hetssitteruppe eftersom man ska utnyttja jullovskvällarna om man är lite dum i huvudet. Jag sällar mig till den skaran just nu på grund av mitt tvivelaktiga leverne. En väldigt seg kväll och jag har väldigt tråkigt, så tråkigt att jag kollar upp vart Borlänge egentligen ligger och googlar på mig själv. Men ska man slå ihjäl sin värdefulla tid på väg mot den inte särskilt undvikliga medelåldern kan man ju passa på att vara lite identitetsökande. Jag ska nu fnula ut vilken stereotypisk, ytliga och banala människa jag egentligen är innerst inne.

Nörd
Jag har blivit instängd på toaletten
Jag har glasögon
Jag har byxorna över naveln
Jag har blivit kallad tönt tönt
Jag har bra betyg
Jag har tandställning
Jag tänker inte mycket på mitt utseende
Jag har mindre än 2 kompisar
Jag tycker shack är roligt

Fjortis
Mitt utseende är mitt liv
Jag använder brunkräm/brun utan sol året om
Folk har kallat mig korkad
Folk har kallat mig fjortis
Jag lyssnar på remixade babyröster
Jag festar varje helg
Jag röker
Ifall jag tycker att någon är ful, säger jag det högt, helst så att personen hör
Jag är dålig på grammatik

Emo-kid
Jag lyssnar på emo
Jag är piercad
Jag har svart hår
Mina block i skolan är nerkladdade med låttexter/dikter
Jag gråter ofta
Jag har snelugg
Jag spelar i ett band
Jag använder kajal/eyeliner
Jag har blivit kallad emo

Brat
Nästan alla mina kläder är märkeskläder
Jag tar aldrig bussen
Pappa betalar
Jag åker utomlands varje år
Jag spelar golf
Jag har blivit kallad snobb/brat
Jag har blivit kallad korkad
Jag posar på mitt klassfoto

Ghetto-kid
Jag använder keps varje dag
Jag använder stora munktröjor
Jag har häng
Jag har ett kompisgäng som jag hänger med varje kväll, gärna bakom snabbköpet
Jag använder ord som "din mamma", "mannen" och "yo" serijöst :S
Jag hälsar på mina polare med en dunk i ryggen
Jag lyssnar på hip-hop
Jag hamnar ofta i bråk

Datanörd
Jag skriver cya istället för see you
Jag spelar WoW
Jag säger lol, brb och omg IRL
Jag är inne på datorn varje dag
Jag vet vad roflmao betyder
Jag är nästan aldrig ute
Jag har mörka ringar under ögonen när jag är trött

Vi kan nu alltså konstatera att jag är en spännande mix av allt. Eller att jag inte är någon alls. Eller så är jag bara jag, utan att någon annan kan dra en definition om mig identitet. Nehää men det där sista lät väl lite uppåt väggarna, jag är naturligtvis en nördig hiphopbrud och nu ska jag gå och göra slag i saken med att förverkliga mitt nya jag, YO!

2 kommentarer:

Ge Mig Lite Frisk Luft Tack sa...

Oj, nu gjorde du mig så nyfiken på Borlänge att jag var tvungen att kolla upp det jag med! Trodde att det låg längre söderut än det gjorde, mer i höjd med kopparberg eller ludvika... Men men, man lär sig nåt varje dag! :)

Anonym sa...

Haha jag vet PRECIS vart Borlänge ligger. Det är där jag brukade hänga förr i tiden ;) man är väl allmänbildad/berest