söndag 30 mars 2008

Har ni fest eller?

Mitt immunförsvar har fått "blicken" jag vet inte hur många gånger den här veckan, men trots att jag provat på en karriär inom slembranschen har jag som om det inte vore nog också drabbats av en annan åkåmma. Nämligen munterhet. Det drabbar mig stötvis under dagen och är så illa att jag fryser om tänderna när jag är ute och går.
En kär vän till mig heter från och med i fredags Yatzykvinnan, men får man yatzy i första slagomgången får man faktiskt skylla sig själv. Revanschen kom, och jag tog hem en glänsande seger i TP och regerade damklassen i våffelätning med 7 inmundigade fullt utrustade våfflor. Detta makalösa ätande verkade aldrig komma till någon ände, och på lördagen hann jag med två kalas med en körning till Kramfors däremellan, usch och fy för att köra om långtradare på motorvägar!
Det senare kalaset var ett förträffligt sådant, i gamla galna vänners lag och sjukt många makalöst goda muffins, och mängder med te som gjorde att jag vet inte hur många gånger jag sprang och kissade, mina njurar är helt enastående. Liksom mina vänner som är en bidragande orsak till att hemgången blev där kring halv fem snåret eller något sånt.

Inga kommentarer: