torsdag 6 mars 2008

Zzzzz...

Sömn är vad jag förstår ett primärt behov, sova bör man annars dör man. Visserligen kan man skjuta upp sovandet precis som man hålla andan åtminstone en minut, men en rubbad dygnsrytm som aldrig verkar återgå till det normala ställer till det i lilla kroppen och lilla knoppen. Plötsligt ligger man där i en medvetslös hög tills klockan 2 på eftermiddagen för att man inte finner en enda anledning att gå upp.
Till slut insåg jag att liggsår och långa krökta naglar är skäl nog, så jag tog tjuren vid hornen och med favorittröjan, favoritjeansen och en lugg som uppförde sig exemplariskt gick jag ner på stan där jag helt sonika stötte ihop med en celeber människa.

Sesskan kan det där med att göra mig på sjukt gott humör och omsorgsfullt sparka ut mig ur älteriets hamsterhjul. Hon vet också att även om man blivit nekad asyl så är det inte olagligt även ser det väldigt fånigt ut att stå vid gränsen och kolla på utsikten på HM, och att man alltid ska välja litterära intressen framför att glassa runt på Navet.
Nu till något helt annat, kära bloggläsare. Luktar magnolia tvål, supergott eller lite tantigt? Svar anhålles gärna innna jag hinner lägga 160 spänn på ett bodybutter.

Inga kommentarer: