tisdag 8 april 2008

Det alla vet men ingen pratar om. Förrän nu, sniff sniff

Idag mina vänner ska vi vara djupgående, analyserande och svårmodiga. Det är dags att Prata. Nämligen om svett. Visste ni att människan är den enda varelsen på planeten som svettas ständigt? Det är i syfte att lukta gott och framstå som attraktiv i klanmedlemmarnas näsor, så man blir poppis och får pussas. Ungefär som på högstadiet, även om den pikanta doft som fyllde varma korridorer framåt vårkanten fick en helt annan effekt.
Märkligt att en kroppsvätska som vi tycker är så äcklig har som sekundär egenskap att bättra på vår image lite grann, men å andra sidan kan jag intyga att det inte särskilt pjåkigt alls att gosa in nosen i armhålan på någon man tycker väldigt mycket om. Eller så är jag mer sinnesrubbad än de flesta andra.
En annan sak som jag verkligen funderat på; trots att armhålorna inte har någon direkt kommuniktaion med varandra, så frigörs dessa sensuella aromer från både höger och vänster samtidigt, oavsett om man inte duschat på en vecka eller bara har otur med en kass deo, så tajmar de alltid. Jag har då aldrig upplevt sval fräschör under vänster axel men känt mig som en kompost under den andra. Suspekt må jag säga.
Men vem vill läsa om svett egentligen? Antagligen du.

Inga kommentarer: