söndag 20 april 2008

Vi börjar innifrån och från botten...

Hermancaféet blev fantastiskt i år igen, och det mest häpnadsväckande var att jag inte mådde illa när jag gick därifrån, utan hade en skön proppmätt känsla i magen. Kanske var det fibrernas förtjänst? Eller att man distraherade sin lilla ambitösa matsmältningsaparat med en massa prat med trevliga personer, speciellt de som utan att veta det provocerar åt mig medan jag bara myser inombords.

Jag har hört att man drömmer mardrömmar av nattmackor, men under natten drömde jag att jag gick upp till skolan och där fick reda på att jag skulle ta studenten om cirkus 45 minuter. Sedan upptäckte jag att jag var alldeles naken. När jag vaknade drog jag en djup suck av lättnad då jag upptäckte att jag både hade lite kläder på mig och att det bara är april än (den som säger att det är nästan maj lever farligt).
Men jag litar på mitt undermedvetna, det har förvarnat mig många gånger, så jag gjorde slag i saken och övningskörde till Birsta, sundsvalls egna avskrädeshög. Skor är nu kirrat, men jag kunde inte riktigt bestämma mig för ett par bralls trots att jag säkert provat 1500 vita jeans. Något jag upptäckte där i provhytten (provhyttar är den moderna motsvarigheten till träd, som inte verkar gett upphov till att upplysa människor efter Newton, även om buddhisterna också håller med om att det var ett vinnande koncept), var att jag upptäckte en helt ny kroppsdel på mig själv. Eller helt ny kontinent, beror på hur man ser det. I över ett halvårs tid har jag med väldigt få undantag bara lufsat runt i baggyjeans, och jobbat mer på laxstjärtslooken än att trycka in mina behag i korvskinn som man inte kan niga i. Plötsligt står jag i ett par slanka schyssen och inser att alla höftlyften på friskis gett resultat, och hux flux är jag tre år yngre då jag kämpade som en galning för att få ner barbiebenen i ett par "27. Varför bloggar jag så mycket om kroppsliga anekdoter? Who knows.
Nåväl, det blev inga jeans, men händelsevis råkade jag köpa galaxens snyggaste tossor så vid närmare eftertanke behöver jag nog inga brallor alls.

Inga kommentarer: