torsdag 14 februari 2008

Åh underbara torsdag...

Varför ska man sälla sig till de bittra singlarna eller de äckliga förälskade fåntrattarna när man istället kan ge sig själv frukost på sängen? Och även om jag tycker det är hemskt tråkigt att städa, så är det bästa sättet nog att gå upp tidigt så hela rummet luktar Skona citron innan klockan slagit tio ens. Appropå lukter så hittade hunden en gigantisk gelegodis under morgonpromenaden vilket resulterat i att en doft av syntetisk jordgubbsarom slår emot en varenda gång hon anfaller för att ge matte en puss. Och det är ju en trevligare odör än frolic i alla fall.

Friluftsdagen spenderades också med hunden, plus några skvadrare och deras hundar, vilket var mycket trevligt i det fantastiska vädret. Bella uppförde sig exemplariskt förutom att hon antastade en labrador, och jag gjorde inte bort mig även om jag i en del sammanhang är värdelös på att mingla. Detta är hursomhelst en mycket trevlig dag, och jag planerar även att hinna träna innan brudarna sammanträder för en magnifik pralinkväll. Så nu ska jag bara grubbla lite eftersom två gallerier självmant ringt upp mig inom loppet av tolv timmar, men jag antar att det bara kan fattas bra beslut i en fåtölj med en stor kopp te som jag dagen till ära smugit ner lite hjärtströssel i.

Inga kommentarer: