måndag 18 februari 2008

Oh Fika!

Det är farligt att ta ansvar för sitt eget pluggeri, för även om man är en högst strukturerad och plikttrogen människa så har även solen sina fläckar. Nåväl, jag skyller på min goa hund att mitt officiella sängurstigande skedde strax efter kl 2. Huvudsaken är kanske att man får någonting gjort, att ta långpromenader, bli allmänbildad genom att börja läsa Harry P och plugga lite körkortteori är sånt som ska göras. Just det, ännu en gång tror jag att jag kommit igång med körkortet, hur det går återstår att se.

Fjärde gången gillt, äntligen har jag fått spendera några timmar på Chokladhuset med en mörk chokladbit och en spännande konversation som resulterat i att jag nu tänker på engelska med fransk brytning. Att fika is the shit, helst skulle jag vilja strukturera hela mitt liv efter fika. Planeringsfika, skvallerfika, Hermanfika, terapifika, snabbfika, återseendefika, you name it! Om man har lite karaktär och inte köper en marängtårta varje gång så är ju den enda nackdelen att blir lite fattigare och lite kissnödigare. Föresten börjar det bli blött i skorna och flatorna börjar skejta på navet, det är vår i luften go vänner! Vilket innebär att ni kan börja boka tid för fika på min eminenta balkong.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Boka in mig!

Anonym sa...

Fika är svaret på det mesta!

Anonym sa...

mmm.. fika... gut