fredag 29 februari 2008

Oh yeah Whitney

Ibland känner jag mig som gummiboll i en degbunke när jag tänker på framtiden. Vart jag än försöker rulla kommer jag ingen vart. Folkhögskola? Jag har inga pengar att ta av och har inte fyllt 20. Bo hemma? Jag lär självantända av frustation. Dra iväg och jobba? As if. Bosätta mig med mor i huvudstaden? Och göra vad? Hm. Nåja, jag har inget körkort ännu och är därmed inte en vuxen som förväntas göra något med mitt liv och veta vart jag ska, även om min käre körkortshandledare var skrämmande nära att dumpa mig och bilen på EFS-parkeringen med motiveringen att hon hade bråttom och att jag hittar hem själv. Hm igen.

Ytterligare en pinne i systemet, jag har spelat guitarhero med bravur som slog alla med häpnad. Real lovers are good with their hands, även om jag tror att det syftar på teckenspråk... Sedan blev jag sjukt piskad i Singstar, var tydligen inte alls i form. Hursomhelst, Herman är nog det enda stället där det bryter ut allsång med den här låten och fötterna börjar liksom förflytta sig per automatik.

Inga kommentarer: