fredag 1 februari 2008

Konsumtionssamhället från den ljusa sidan

Jag hör till den lilla skara som tycker att det är sjukt exklusivt att åka och handla, vilket antagligen beror på att jag inte brukar få göra det. Dels för att mina päron brukar handla på väg hem från jobbet för att spara bensin och restid (en vana från Kovlandsboendets glada dagar) och kanske dels för att jag är en sån där jobbig unge som gnäller tills jag får mitt rågkli och bigpack med kidneybönor.
Ju större affär desto roligare, bredare buljongsortiment och fler smaker på kattmaten. Det första jag idag insåg på citygross var att deras kundvagnar är tre gånger så stora som de på Ica Kovland och att de är nästintill större än min säng, och dessa vidunder menar de att man har laglig rätt att framföra på allmän parkering utan körkort i snömodd. Andra roliga saker med butiken var deras enorma lager av sharonfrukt och att flatspaning är nästan lika tacksamt som på IKEA.

Inga kommentarer: