tisdag 26 februari 2008

Precis som om sömn kan kompenseras med svett

Nattsudderi is the shit, även om jag såhär en vecka rubbade sömnvanor senare är mer eller mindre en rubbad utter i skallen. Vill man pigga upp och friska till sin lilla kropp så är Friskis bra grejjor, speciellt på skolan så man slipper cykla till Nacksta för att istället sitta hemma, plugga och äta oliver.
Grejen med mig och omklädningsrum är inte att jag personligen tycker det är besvärligt med en massa hud, valkar och fläsk som ploppar fram ur vilt främmande människor som plötsligt fått för sig att slänga av sig paltorna, nej jag är helt enkelt en hänsynsfull person som inte vill väcka ont uppsåt. Jag vet i alla fall att jag skulle känna av en viss problematik i ett omklädningsrum med en brud med regnbågsarmband. I övrigt finns det inget mindre sensuellt än heterosar. Men trots att jag omges av dem på alla håll och kanter, milda makaroner, så blev jag i detta heteroomklädningsrum anfallen i halvnaket tillstånd och det var en smärre chock innan jag lyckades identifiera min angripare som inte var så farlig trots allt.

Ryktena nådde mig sedan runt köksbordet under en officiell middag att jag har en del beundrare på grund av mina Friskisskills, så charmant. Och jag som inte gör så mycket mer än att vifta på armar och ben, hmm, beundran beror nog på att jag viftar väldigt mycket på armar och ben... Nåja, läskigt är att Friskisfröken gått tillbaka till sitt gamla pass som luktar syrligt av nostalgi, och det är underligt hur man kan förändra sin relation till olika låtar. Underligt är också att jag börjat växla till armhävningar på tårna när jag känner mig battlad av blonda donnor, och här borde jag komma med en poäng men det enda jag bryderiar mig över just nu är hur jag kan vara så förgrämligt dålig på att göra tjockpannkaka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

men du är ju grym på tunnpannkakor :*

Anonym sa...

jag kände att jag inte kunde låta det tillfället slinka förbi, du är ju trots allt världens bästa Johanna.. även när du inte har kläder på dig! hihi