onsdag 13 februari 2008

Sov du lilla kokosboll, än så är det vinter...

Det var vårsolspremiär för flera veckor sedan, och efter gårdagens två timmar långa hundpromenad iklädd en fleece istället för canvasjackan börjar jag verkligen förstå att den här miserabla vintern äntligen börjar gå mot sitt slut. Att den antagligen slutar med ett magplask av studentångest väljer jag att inte grubbla över just nu. Dock, oavsett vilken årstid det är så suger jag på att baka kladdkaka, jag vet, dagisbarn kan baka kladdkaka men inte jag. Skam på torra land. Men trots att jag inte ens lyckades med en nytt fantastiskt recept som jag faktiskt följde till punkt och pricka så blev den inte sådär perfekt som andra lyckas få till. Men även en kladdkaka som är lite svampig kan intas på en balkong på femte våningen med en "kopp" te sittandes på en fårfäll i solnedgången. Dra djupa andetag, njuta av trafikens sus och spana på Skvadrare som släntrar ner för backen iklädda rosa huvudbonader... Det hade jag ro med i ungefär tio minuter, innan jag gick in och fortsatte måla på mitt nyaste mästerverk.

Morgonen spenderades med att slösa på skolans resurser och experimentera med kopiatorns spännande funktioner. Jag har på senaste tiden fått lite av ett handlag med kopiatorer, och drar mig till minnes en filmscen av okänd härkomst där kopiatorsskills hade ett visst samband med känsla för kvinnor. Hm. Nej, om inte fagottspelerskan kommer sig för att skutta ur min kvadratmeterstora akrylmålning på bilden så lär alla hjärtans dag spenderas med en lång hundpromenad, och jag har hört mystiska rykten om en pralinkväll. Inte för att jag egentligen traditionsenligt firar alla hjärtans dag, det brukar bara vara en dag då man kanske nappar åt sig ett gelehjärta och hoppas att någon ska förbarma sig över mig genom att köpa Ido's kärlekste, men det är sorgligt för alla singlar och sniglar som påminns om att ingen vill ha dom. Personligen klarar jag mig undan sådana mentala härdsmältor genom att ha sofistikerade diskussioner med Adam där vi insåg hur synd det är om hela världen som går miste om sådana kvalitetssmultron som oss. Pilutta er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vem har rosa mössa? :O puss mitt geléhallon :*