måndag 18 augusti 2008

Jada jada jada

Telefonsamtal. "Va, har du köpt en ny mobil?! Men, det har du ju inte bloggat om!" Ja, detta underbara internet. Jag försvarar mig dock med att jag var så totalt exalterad över mitt livs första mobilköp att det var världens nyhet där ett tag, så att blogga om det kändes väldigt överflödigt. Ungefär på samma sätt som att det är överflödigt att blogga om Bella (alla jag pratar med brukar få fullständig koll på alla storartade ting min intressanta hund uträttat det senaste dygnet) men det har jag inte insett än.
Hursomhelst är jag nu uppsagd från mitt fantastiska jobb som visserligen gjorde mig extremt upptagen, fet och trött, men jag tänker tillbaka till min tid inom resturangbranschen med tindrande nostalgi. Jag inkasserade dessutom näst sista dagen mitt första kockmärke, nämligen en bullplåt som fräste in ett smäckert märke i späcket över min lilla triceps. De gamla rävarna ser ut som tigrar från axel till fingertopp, så jag kände inte riktigt att en tillbudsanmälan var på sin plats. Ledigheten är inte så ledig som det låter, min kalender är fullklottrad av hejdåmoments och ikväll blir det te på söder med E.
Bara för att det är kul att hoppa mellan ämnen måste jag bara förundra mig över mina besynnerliga äggstockar. Jag går runt med en massa kärhormoner i kroppen och fattar verkligen inte varför, är det regnet mot rutan som gör mig så sprallig och pirrig? Kanske är det här början på mysteriet kring varför jag ända sedan mellanstadiet haft mina stormigaste amorösa perioder i november. Ah, denna ljuva höst.

Inga kommentarer: