torsdag 21 augusti 2008

...även lagom söt konserverad gröt.

Det händer underliga sammanträffanden ibland, för när jag besviken cyklade genom staden i arla morgonstund eftersom banken öppnade bra mycket senare än vad jag förmodat, tänkte jag plötsligt av okänd anledning på någon som jag inte känner mer än till utseendet tack vare det fantastiska internet där man kan snoka runt hur mycket som helst i geggan. Hursomhelst, plötsligt står kvinnan där, jag hejar, cyklar vidare och den suspekta känslan sitter i tills jag köper en drickyoghurt i väntan på den förbaskade banken, som trots allt inte tog hand om mitt ärende då jag inte hade tid att vänta i hundra år då en tavla skulle leveras till ett nytt hem. Och när vi ändå är inne på ämnet tavlor kan jag ju såhär i förbifarten nämna att två tavlor blev kvar sedan utställningen. De får inte plats i mina flyttkartonger, och även om jag omges av en rätt stor mängd väggar här hemma så finns icke den plats de förtjänar. Hör av er om ni såhär sent omsider känner för ett impulsköp av högkvalitativ bildkonst.

"Imentori" ca 60x50, ramad, akryl på bomullsduk, 600.-

"Möt mig där vi möttes" ca 40x50, ramad, akryl på bomullsduk, 500.-

1 kommentar:

Ge Mig Lite Frisk Luft Tack sa...

Oh vad svårt, att det just var Imentori som var kvar! Den är otroligt fin!! Men eftersom jag känner mig väldigt osäker över vilka väggar jag kommer att omge mig av dom närmaste åren så blir det nog inget köp nu. Fast det kliar lite i fingrarna.. :P Hoppas du mår fina fisken! :) Kramar!