tisdag 9 oktober 2007

Inkasso: framtida släkting

Att stå omgiven av svindyra jeans medan man väntar på att de halvnakna grabbarna i provhytterna till allas sinnerfrid åter ska bli påklädda igen kan faktiskt vara riktigt roligt om man har en Jessica att fnittra med. Jessica som i grund och botten är god som guld kan hetsa pojkar med sitt fagra yttre och oemotståndliga personlighet. Jag hetsar pojkar genom att proklamera att jag faktiskt inte vill ha dom och envisas med att försöka snacka brudar. Det funkar inte så bra, eftersom grabbsen inte har någon känsla för kvalité.
Imorgon ska jag tillbaka till min gamla gamla högstadieskola märkligt nog för att kolla på modevisning och idka umgänge brudar emellan. Vänskapligt umgänge, även om samtalen verkar vara dömda till att vara amorsrelaterade.

Det är något som invaderat lägenheten. Det är lockigt. Det fnittrar. Det befinner sig oftast i min brors omedelbara närhet. Jag har inkasserat en svägerska.

5 kommentarer:

Anonym sa...

En väldigt rättvis beskrivning av mig må jag säga :P Och jag såg den söta lockiga saken i torsdags. Hur känns det att ha blivit med svägerska?

Anonym sa...

mjoo, det känns rätt okej.. fast hon är jättetrevlig, så man får lite trevlighetskomplex...

Anonym sa...

ingen känsla för kvalité? Jag gav kvalitén ett ansikte gut damit!

Anonym sa...

johanna, vad knäpp du är! jag hade inte ens läst det här inlägget förrän nu! du är världens bästa pojkväns-syster, helt enkelt! :)

Anonym sa...

HAHA! det där var väl inte ens lite pinsamt, jag fattar nu att det är ANN det handlar om! Jag och david var ju inte ens tillsammans i oktober!

Jaja, jag bjuder på den. Kommer fortfarande att hålla fast vid att du är världens bästa Johanna. :)