onsdag 3 oktober 2007

En sliten hjälte med pinsamma insulinnivåer

Kanske har allt religionsplugg gjort mig lite klokare, men det har definitivt gjort mig lite fetare. Pluggerierna igår resulterade i ett 800kcal stort intag av russin (motsvarande 2 dl rent socker...) och Adam beskyllde mig för att ha en hel matsäck med mig under skrivningen. Jag skyller på att det var soppa till lunch, att lågt blodsocker är fetinguppsatsskrivarens mardröm och att en 100gramschokladkaka faktiskt bara kostar 6 spänn. Trots detta intag av mumsigheter, eller kanske på grund av, känner jag att religionsprov är saker som man vill kräkas på. I ordets bildliga bemärkelse för allas trevnad.
20 sidor och tre timmar lär bara resultera i ett förnedrande G+, men jag ska lätta upp mitt sinne med en präktig hundpromenad. Visserligen ligger den eventuella förlusten av ett eventuellt mvg kvar i bakhuvudet och skaver, men om ni tänker kräkas idag rekomenderar jag att ni gör det till alla religionsprovs åminnelse.

Det är någonting som jag ska göra i helgen som jag inte inte minns. Jag vet att det är någonting för jag minns att jag igår kom ihåg att jag glömt det. Nu är det borta igen, så om du förväntar dig att jag ska närvara vid din rättegång vore det ju bra om du hörde av dig.

Föresten är det en miljon oidentifierade människor som hejat på mig från bilar och mopeder den senaste tiden, var det kanske DU?

Föresten, någon som vill låna ut en scoutskjorta tills imorrn??? Snälla???

3 kommentarer:

Anonym sa...

Plugga till religionsprov? det är väll en av dom saker man klarar av endå? ;-P

Anonym sa...

Vi måste göra om vår misslyckade lunchdate <3 Förresten kom vi tvåa i dodgebollen. Oh yeah!

Anonym sa...

Cobbelubb: Nja, de tre världsreligionernas samband är sånt jag måste plugga in.. resten kan jag ju.. ;P

Sessk: Oh yeah babe!