fredag 5 oktober 2007

När det går fel och går hela varvet runt

Jag är inte bara vansinnigt snygg och klyftig, jag är faktiskt riktigt korkad ibland också. För en normal människa skulle aldrig komma i närheten av min upptjockade slutledningsförmåga en fredagseftermiddag.
Jag blev alltså överaskad av en relativt okänd, hel och ren och ack så socialt kompentent person som helt sonika inleder en konversation med mig. Jag svarar artigt, men börjar plötsligt känna en lätt panikartad känsla.
"Herre min skapare, här står jag och tar upp denna trevlighets värdefulla tid, egentligen försöker denna egentligen bara bli av med mig, och hjälp om jag inte fattar vinkarna om att samtalet faktiskt är avslutat!"
Jag tystnar, stirrar ner i golvet med en lätt skelande blick och sänder avvisande vibbar som skulle kunna mätas på richterskalan. Trevligheten fattar ingenting, men förstår att denna naturligtvis upptagit min värdefulla tid och jag egentligen bara försökt att bli av denna och att denna inte fattat vinkarna om att samtalet varit avslutat.
Så ironiskt.

Och jag har hört att två okända vandaler sent igårkväll skuttade och hoppade som tokar i vaktmästarens pedantiskt ihopkrattade lövhögar på Baldersvägen. Jag och min hund har förhörts om händelsen eftersom vi befann oss i området vid tidpunkten för dådet, men hade naturligtvis inga iaktagelser att förtälja.

1 kommentar:

Anonym sa...

Busunge^^