lördag 27 oktober 2007

Sus och dus

Det är inte det att jag verkligen var i behov av lite ledighet, nej det är faktiskt fullständigt normalt att gå genom hela skvaderkorridoren och fnissa sig fördärvad över att snuskhummer är världens roligaste ord.

Kvällen spenderades på Birgittakyrkan, och efter att mässan klarats av i en rasande fart ägnades kvällen åt lite hederliga sällskapsspel med damerna och Henrik. Vi spelade Alias, man ska alltså förklara ordet på kortet och de andra ska gissa vilket ord det är, och man ska klara så många ord som möjligt innan sanden runnit igenom timglaset. Jag vet inte riktigt vem som sa det, men följande citat bräktes ut:
"Raaaap-musik???? Vad är det för nåt!?"
Vi kyrkliga hänger väl inte riktigt med i morderniteterna...

Nora spöade mig i singstar på Bra vibrationer, ja hon spöade oss allihop den tonsäkra uslingen, men jag är inte bitter.

Trots gårdagens tokerier är jag pigg och glad idag, festis brukar inte ge några dageneftermen, och det här ska bli en bra dag. Den började med äppelfrukost och solhälsningen på balkongen, ack så uppfriskande.

1 kommentar:

Ge Mig Lite Frisk Luft Tack sa...

Det är inte bara tonsäkerheten det hänger på, jag hade lite försprång där på schlagersidan tror jag. Lasse Holms bästa is the shit. Tycker du gjorde en strålande insats för att inte ha lyssnat in den ordentligt i unga år. Jag vet att du skulle slå mig med hästlängder om det skulle handla om Trolles trafikklubb-singstar ;)