torsdag 15 november 2007

Squash är roligt att säga många gånger..

Mm, köpt snuskigt mycket godsaker till Hermancafét på Efs-kyrkan imorrn! Pallra er dit efter 19:00 och för en blygsam slant mula så mycket ni vill ur den fabulösa chokladbuffén!

Jag har en lång inre lista innehållande vad jag skulle vilja göra innan jag dör. Det som jag utfört och kryssat för är saker som Kebnekaise och att äta stört mycket vaniljsås i ett svep. Saker som jag vill göra är att ha ett äppelträd, resa till Paris och sparka mig så hårt i rumpan så jag bokar det där teoriprovet någon gång.

Idag, mina kära vänner, bekanta och undersåtar, har jag strukit ännu en sak. Jag, Joe, har spelat squash.
Det var svårt, komplicerat och helt livsfarligt. Och jag kände att det var en bögsport.
Nu är ju inte bög överhuvudtaget något nedsättande ord, och kan inte heller användas för att beskriva en viss karaktär, nej jag menar att squash inte riktigt visade sig vara min grej precis som att män i allmänhet inte heller är min grej. Och bögar är förvånande ofta män. De som jag stiftat närmare bekantskap med är ofta förvånande på så sätt att de lyckas med att vara män OCH charmiga.
Fast bögarna är ju också en del av HBT-kulturen, så jag måste erkänna att det faktiskt var rätt kul med squash. I alla fall nu när det inte gör ont längre.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Definiera STÖRT mycket vaniljsås

Anonym sa...

Äsch, ignorera mig, jag läste fel.

Anonym sa...

jag har också en lista med sasker jag vill göra innan jg dör, men tror att jag måste göra om den... Är så himla fula saker på den :P