torsdag 29 november 2007

Stolt medlem av AG (Anonyma Godisister)

Morgonen började med en genusföreläsning, inte fy skam på min ära! Jag var tillochmed så modig att jag gick fram till praterskan efteråt och bollade reflektioner, och utan att jag förstått hur det gick till, var antalet djupa diskussioner i skvaderns korridorer uppe i tre. Och då var klockan inte ens 11.

Ja, det är fantastiskt vad man kan hinna med under en morgon, nästan lika fantastiskt som hur mycket man kan svettas under ett Friskis-pass.
Det är bra, för då är man varm när man går hem genom snöfallet, och allt känns sådär mysigt som i mitt fall alltid slutar med att jag tycker mig förtjäna en snöfallsgodispåse.
Jag har ingen talang för att handla godis. Det börjas blygsamt, en av den och en av den, bara de godaste sorterna som kokosklumpar och romkulor. (Just det, ni läste rätt, jag är en sån där som uppskattar pralinerna som alltid blir sist kvar i alladinasken och gillar när chokladen smakar skit.) Men så hux flux står man där och tar en rågad skopa gelébjörnar utifall pappsen skulle vilja smaka, och plötsligt har man impulsivköpt karra för nästan 30 spänn. Men kassörskan hade ju ett regnbågsband runt handleden, så det får man väl bjuda på. Plus ett leende.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lite spontant tänker jag att jag nog inte var delaktig i någon djup diskussion på hela veckan.. Och du förtjänade godiset ;) Förresten. har du råkat låsa för oss vanliga dödliga att kommentera? :S