lördag 8 september 2007

Friskisfaktor

Igår var det alltså Friskis&Svettis-premiär med Jessica, som för övrigt fyller en märklig funktion som flickvänssubstitut genom långa till synes meningslösa telefonsamtal och vars tillhörighet Popcorn ger mina dreads en lätt doft av tvåtaktare.
Väl på friskis hann jag trycka i mig två bananer innan jag upptäcker att jag glömt brallorna hemma. Paniken susar upp i mina ögonbryn när jag inser att jag glömt brallsen för att jag tänkt stryka dem innan jag for och att jag därmed också glömt att stänga av strykjärnet efter att ha glömt att stryka byxorna. Nåväl, efter telefonerande med min far som stängde av apparaturen som tack och lov jobbar under termostatdiktation, frågar jag i receptionen om man kan få låna brallor. Det fick jag, tjoho.
Träna var skoj, hetsa Sessk och kuta järnet, försöka hålla koll på armar och ben medan man försöker undvika att knäppa med fingrarna och glo på människor som antagligen inte vill bli beglodda.
Sen blev det duscha av uschet, jag förundrades över alla de till synes miljoner burkar med geggor som mitt träningssällskap hade med sig, och jag måste säga att cocosbodyscrub var något som jag inte skulle tveka att prova igen. Babybutskinfaktor deluxe.

Filmkvällen som följde var en av de roligaste i filmkvällarnas historia, äta chirra, kolla på Bridget Jones dagbok och fundera om Erik vill ha Daniel eller Mark. Socker har en rätt rolig inverkan på folk, och när vi gick ut och åkte slänggunga insåg jag att marshmallows har en rätt skum inverkan på matsmältningssystemet i kombination med G-krafter.



Idag. Väntan. Varannan minut sprang jag fram till fönstret bara för att kolla om det stannat en bil utanför huset. Så plötsligt hörde jag ett skall, och så var hon här. Bella. Stora bruna ögon, silkesmjuk päls och en liten nos som snusade i mina händer och sa: "Hejsan.." Hon tog mitt hjärta med storm.
Nu väntar 2 ändlösa veckor av väntan, vi ska klara av flytten och uppfödaren ska klara av att inte ändra sig, men sen...
Jag susar mest runt på små hundrelaterade rosa moln som lindrar mina bekymrade känslor av att kasta bort gamla leksaker och annat älskat skräp från vinden.

1 kommentar:

Anonym sa...

BeeEeeeEEllllllllla nååååååte ^^