onsdag 12 september 2007

Mmm... Det gottar lukt...

Fenomenet att man kan få en låt på hjärnan, även kallat öronmask, är något som de flesta råkar åt för då och då. Ju sämre slinga, desto hårdare sitter den. Tack Per Gessle.
Nåväl, jag har drabbats av att få en lukt på hjärnan, men jag bortser från att det logiskt sett borde kallas näsmask eftersom det låter så vansinnigt äckligt. Idag är en dag då allting luktar knäck. Vart jag än går så stannar jag upp och ser mig omkring ungefär var femte minut, bara för att spana efter kastrullen med ljusbrun kokande seghet i. Jag antar att det går över.
Ett tag trodde jag att det var jag som luktade knäck, tänk så underbart, men vid närmare eftertanke insåg jag att skolmatsalsaromer sätter sig på ett fantastiskt sätt i kläderna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Luktitus brukar jag & min kära kusin kalla fenomenet. Jag brukar ha snus-luktitus, och hon fisk-luktitus.

Anonym sa...

Haha! :D