onsdag 19 september 2007

Lyckan kommer, (lyckan går)

Det hela började igår. Jag och min käre bror insåg att det inte fanns något roligt i lägenheten att göra, så jag gick ut och premiärsprang på Norra, och sedan begav vi oss till farmor. Det blev en mysig kväll fylld av kvalitetsjournalistik (tidningen, vi har inte haft någon på ett par veckor), chokladbollar och jag har faktiskt ingen aning om hur en hel sockerkaka kunde förvandlas till en halv sockerkaka i min närhet under beskådandet av de desperata husfruarna.
Att sedan cykla hem genom den mörka friska höstkvällen var något av det mest underbara jag gjort på länge. Man måste ta vara på natten sa Joe, och borstade tänderna från balkongen med utsikt över ett Sundsvall i mörkerskrud. Tur det, annars är det lätt för en markvan person som jag att få svindel på femte våningen.

Sedan har lyckat bara fortsatt. Naturkunskapen idag var som vanligt helt stört rolig, och det var sån där smörkokt fisk som är så vansinnigt god till lunch. Snart är det religion, och efter den ska jag försöka få ihop min eftermiddag utan att förvilla mig in dreadsen. Dreadsen föresten, dom börjar det verkligen bli ordning på. Från att ha varit lite halvkladdiga stela korvar är dom idag alldeles mjuka och kalufsen bildar en fluffig honungsdoftande matta. Vilken fantastisk dag.

Inga kommentarer: