torsdag 6 september 2007

Plingelingeling

Kakorna jag gjorde igår överträffar allt. Alla i familjen är lyriska, det är pompa och ståt hela dagarna, kungen har varit här och ätit halva burken och tv gör dagliga repotage om mina köksliga talanger. Eller. Nja.. Men nästan.

Annars är det som om alla mina lymfkärl beklätts med tusen små silverklockor som tillrar och skramlar, jag har nämligen en dejt på lördag. Jag har blivit ihoptussad med en viss Bella, hon är tydligen en brud i topptrim och världens snällaste. Bruna ögon, silkigt svart hår... Ah, Bella. 2 år och hyfsat uppfostrad, riktigt bra stam och söker någon som vill ta hand om henne. Just det. Vi har fått korn på en ny hund.
Därför trallar jag omkring alldeles pirrig och nykär, räknar timmar tills lördag och ler fånigt mest hela tiden. (Att hunden kanske är en bitch är inget som finns i min värld just nu, det är gratis att vara glad.)
Jag bara antar att det är såhär man känner det om man hade varit en sån som velat haft barn och plötsligt sett det lilla blå plustecknet och inser att nu, shit nu, händer det grejjor.

Träningsvärken sitter fortfarande i. Men imorrn, nomatterwhat, så ska jag premiärträna. OM jag hinner.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Klart du hinner!

Ge Mig Lite Frisk Luft Tack sa...

Åh vad roligt med hund!! :) Är det bara mellan dig och Bella än så länge eller är hela familjen nykära? (Vad roligt att du har skaffat blogg förresten! Själv kan jag vara lite feg med själva spridandet, men jag bättrar mig! :P)

Anonym sa...

Tack för herrman mejlet:) jag kanske joinar er nästa fredag eller så,vad var det för kakor??
// Johanna vk

Joe sa...

nämen friskluftare, tänk att träffa dig här! :D


VK, du är så välkommen så!
Jag gjorde johannakakor, dvs blanda hejviltsomjagvill, därav existerat inget recept som jag kan sprida över världen.. men smör, mjöl, graham, socker, kardemumma, ägg, bakpulver och vaniljsocker.. :P